Vissa tycker att e-handel är besvärlig.
Hos oss skall det vara enkelt, säkert, tryggt,
prisvärt och lönsamt att handla!
Vår vision är att Kvalitetsvaruhuset
skall ständigt växa och uppvisa nya produkter.
Dina och många andras inköp utgör grunden för Kvalitetsvaruhusets
framgångar och vår stimulans för ytterligare ansträngningar
att göra det ännu attraktivare för dig genom alltjämt
fördelaktiga priser och olika former av dagliga erbjudanden. Du är också med i våra
utlottningar av gåvor för de som handlar mest.
I slutändan tjänar du både genom våra rabatter
och extra vinstchanser.
Priser
Vi har ofta lägsta priser på marknaden och strävar alltid efter att ha lägre priser i vår butik än
de priser du hittar ute på nätet.
Erbjudande
Varierar i längden från en dag till en månad. För varje produkt kan du se hur länge ett erbjudande varar. Erbjudanden gäller alltid så länge lagret räcker. Om du lägger i varukorgen fler produkter än vad vi har i lager, reduceras antalet i kassan till ett antal som finns i lager.
Hur handlar man hos oss
1. Listning av produkter
2. Kom-ihåg knapp
3. Köp knapp
4. Kundvagn
5. Kassa
5a. Region för leverans
5b. Betalningssätt
5c. Presentcheck
5d. Innehåll i kassan - varukorg
5e. Gåva
5f. Fraktsätt
5g. Inloggning
6. Uppföljning efter beställningen
7. Reklamationer och ångerrätt
8. Dina sidor hos oss
- Listning av produkter
Produkter listas i butiken med 3 olika visningstyper som du väljer högst upp i varje avdelning:
- produktlista med
kort information om produkten
en ikonbild
lagerstatus
fraktinformaton
köp knapp
kom-ihåg knapp
- bilder med benämning och pris
- text med benämning, pris och köp knapp
- STÄLL IN
- antal produkter per sida
som default är det inställt att du skall se 16 produkter per sida men du kan välja att se fler
- produkter i lager
kryssa för rutan om du endast vill se de produkterna som är tillgängliga för omgående leverans. Du missar här alla de produkter som är på ingående till oss.
- ej slutsålda
kryssa för om du vill slippa de produkter som tagit slut och inte är tillgängliga hos oss på ett tag eller som har utgått nyligen så att vi inte hunnit ta bort dessa från butiken
- sortera
ursprungligen är produkterna sorterade så att sist inlagda ligger högst men du kan välja den sorteringsordning som passar dig bättre.
- detaljerad info om produkten visas när du klickar på mer info eller på ikonbilden. Där kan det finnas flera bilder på produkten, information om fraktpriset för just denna produkt ifall du inte handlar något annat och det skall skickas inom Sverige.
Om någon har lämnat omdöme om produkten, kan du se det också här.
Under bilderna kan det finnas mycket mer information om denna produkt. Du har även möjlighet att skriva ut sidan när du klickar på printer knappen längst ner på denna sida.
- Kom-ihåg knapp
Om du vill ha produkten lätt tillgänglig för att sedan handla eller jämföra, klicka på denna knapp som ligger till höger om köp knappen. Därefter kan du få fram den via kom-ihåg listan. Om du dessutom är inloggad, så sparas din kom-ihåg lista så att den är tillgänglig för dig när du kommer nästa gång.
- Köp knapp
Knappen ligger til höger om en ruta där du kan skriva in antal artiklar som du vill handla. När du klickar på denna knapp. läggs produkten i kundvagnen som du kan se längst ner på sidan. Där ligger en knapp "I din vagn" och till höger om denna knapp dyker upp en prudukt som du har just lagt in i kundvagnen.
- Kundvagn
Kundvagnen är alltid tillgänglig för dig och du kan se vad den innehåller. Där ligger endast produkter som du har lagt in och ingen information om frakter. Du kan dock se längst ner på sidan till höger om "I din vagn" knappen, den totala vikten för alla produkter som ligger i din vagn.
Du kan spara din kundvagn om du inte vill handla just vid det tillfälle. Förutsättningen för att kunna spara kundvagnen är att vara inloggad.
- KASSA
Du går till kassan antingen via knappen längst ner till vänster på sajten eller från sidan med kundvagnen.
- Region för leverans
I kassan väljer du först region för din leverans. Vi levererar i hela världen och frakten beräknas automatiskt beroende på var du vill att din order skall levereras.
- Betalningssätt
Du väljer betalningssätt efter att du har valt leverans regionen.
Vi har följande förskottsbetalningar att välja på:
- Visa - Master Card - Maestro on-line betalning via Nets Netaxept
Eftersom vi vill ge dig som kund den maximala tryggheten vid kortköp hos oss, har vi anlitat Nets Netaxept för kortbetalningar on-line, enligt den senaste PCI standard som råder på marknaden. Det innebär att betalningar sker hos Nets Netaxept på deras sida och ingen kommer i kontakt med ditt kortnummer.
Det är det tryggaste sättet att betala med sitt kort on-line. Tänk bara på att ifall du har hos din bank en tjänst med 3D-secure, kommer du att behöva uppge ditt lösenord under on-line betalningsprocessen hos Nets Netaxept.
- Bankgiro
När du väljer detta betalningssätt, får du mailbekräftelse från oss med vårt bankgironummer. Du betalar in orders belopp och uppger i meddelandefältet ditt ordernummer hos oss.
Leveransen sker först efter att pengarna har kommit in på vårt konto.
Order skall betalas inom angivna i mailet antalet dagar. Därför har vi infört en länk som meddelar oss att du ha initierat betalningen. Även om du skickar betalningen via vanlig post och det tar det några dagar att komma fram till banken så vet vi att betalningen är initierat och vi väntar på den.
Vi ser fram emot att du meddelar oss att du har initierat betalningen av din order genom att klicka på länken som finns både i din mailbekräftelse endast om du valt att betala med bankgiro. Vi makulerar orders som inte betalas i tid och som inte är markerade som betalda.
- PayPal med alla kortbetalningar som erbjuds där som kan betalas i SEK eller i Euro.
- Faktura
Vi har endast förskottsbetalning i butiken och ingen renordlad fakturabetalning.
För kommuner och andra som behöver fakturaunderlag för att kunna betala i butken, vänligen gör en beställning i butiken och skriv i kommentar raden att du vill ha en faktura. Vi skickar fakturan till dig och när den är betald, skickar vi beställda produkter.
Endast vissa sjukhus och kommuner kan betala faktura 30 dagar netto.
- När du har valt både fraktregionen och betalningssättet, visas hela kassasidan för dig som innehåller:
- Presentcheck
Du kan köpa en presentcheck till någon och då får du en rabattnummer och kod för att den personen skall kunna handla i butiken vid lämpligt tillfälle.
Om du har fått båda koderna, skriver du in dessa i rutor som anger detta och klickar på knappen "Utnyttna presentcheck". När du har gjort detta, kan du sedan se under rubriken varukorg på samma sida att belopp för presentchecken har blivit avräknat från det totala beloppet i kassan.
- Innehåll i kassan - varukorg/kundvagn
Här kan du se det exakta beloppet som skall betalas för alla dina produkter.
Till produktpriset tillkommer uträknat fraktkostnad och eventuell expeditionskostnad eller transaktionskostnad. Du kan påverka fraktkostnaden genom att välja fraktsätt som ligger direkt under.
- GÅVA
Vi har då och då kampanjer med att vi skickar med din beställning en gåva beroende på hur mycket du har handlat hos oss. Du betalar inget för gåvan men du betalar för frakten för gåvan. Om du inte vill ha gåvan av någon anledning, kryssa bort den så försvinner den från kassan och från fraktberäkningen.
- Välj fraktsätt
Alla tillgänglia fraktsätt för dina produkter visas här. Välj ett fraktsätt som är lämplig för dig - information om vad olika fraktsätt innebär dyker upp i samband med ett sådant val samt priset i kassan ändras därefter.
- Brev
Brev skickas som A-post. Det är inte försäkrat och kan inte spåras.
Bör komma fram inom 2 vardagar utom i Norrland där det tar längre tid.
99,99% brev i Sverige kommer fram utan något problem.
Vid oförsäkrad försändelse ansvarar vi inte ifall det försvinner eller om det blir transportskada.
Du rekommenderas alltid att försäkra en order av större värde.
- Skrymmande brev
Skrymmande brev skickas som A-post men det är inte försäkrat och kan inte spåras. Det måste hämtas på ditt hämtningsställe inom 2 veckor.
99,99% brev i Sverige kommer fram utan något problem.
Vid oförsäkrad försändelse ansvarar vi inte ifall det försvinner eller om det blir transportskada.
Du rekommenderas alltid att försäkra en order av större värde.
- Rekommenderat brev kan du välja ifall produkterna kan skickas som brev eller skrymmande brev. Standart brev har ingen försäkring ifall något går sönder eller inte kommer fram.
- Postpaket
Postpaket måste hämtas på ditt hämtningsställe inom 2 veckor.
Paketet är försäkrat och kan spåras via kolli id som mailas till dig vid leveransen.
Sms i mobilen när paketet är framme - viktigt att du har lämnat rätt mobilnummer till oss - kolla det! Posten tar numera ut en avgift för brevaviseringen.
- Företagspaket
Paket 16.00 är försäkrat och kan spåras via kolli id som mailas till dig vid leveransen.
Företagspaket kan skickas endast till företag som är alltid bemannade för att kunna ta emot det! Ändra ditt fraktsätt om så är inte fallet.
- Hempaket
Paketet är försäkrat och kan spåras via kolli id som mailas till dig vid leveransen.
Observera att hempaket levereras inte till dörren i hela Sverige.
Om du är osäker ifall hempaket kan levereras till dig, kolla det först på Postens hemsida.
- Spara innehåll i kassan
Du kan spara de produkterna som du har i kassan under förutsättning att du är inloggad. Du kan komma åt alla dina sparade kundvagnar i framtiden.
- Inloggning
Om du inte har loggat in tidigare, kan du göra det i kassan.
Du måste vara inloggad för att kunna handla hos oss
- logga in i kassan
glöm inte att du alltit behöver godkänna köpvillkoren innan du kan gå vidare.
- MAILVALIDERING
Var det länge sedan du handlade hos oss och inte hunnit att validera ditt mail? I så fall blir du ombedd att validera ditt mail innan du kan handla.
Vi har infört denna funktion för din trygghet så att ingen annan skall kunna handla åt dig och för att du skall kunna få alla mailbekräftalser som vi skickar till dig. Det är många som stavar sin mailadress felaktigt och därför aldrig fått våra mailbekräftelser.
Mailvalidering går ut på att vi skickar mail till din mailadress där vi ber dig att klicka på länken som finns i detta mail - då vet vi att du har fått vårt mail och att det är du som handlar.
Ibland kan våra mail hamna i spam filtret hos dig eller i någon skräplåda. Sök efter vårt mail med valideringen där. Om du inte lyckas med det, kan du alltid skicka mail till oss och be om manuell validering.
I så fall klicka här för att be om manuell validering.
- glömt bort lösenord?
Skriv in din email så skickar vi ditt lösenord till dig direkt
- NY KUND
Du behöver registrera dig för att kunna handla hos oss.
Alla uppgifter som du lämnar hos oss är konfidentiella och lämnas aldrig till tredje part. Vi följer PUL lagen om personlig sekretess.
Du får en automatisk mailbekräftelse från oss om din kontoregistrering.
OBS! Du måste bekräfta din mailadress innan du kan handla hos oss. Det gör du genom att du klickar på en länk som kommer i vårt mail efter att du har fullföljt din registrering.
Ibland kan våra mail hamna i spam filtret hos dig eller i någon skräplåda. Sök efter vårt mail med valideringen där. Om du inte lyckas med det, kan du alltid skicka mail till oss och be om manuell validering.
I så fall klicka här för att be om manuell validering.
- Kunduppgifter och sammanställning i kassan
Efter inloggningen kollar du upp att dina uppgifter stämmer likaväl som de produkter som du har lagt ner i varukorgen. Där kan du lämna dina kommentär/önskemål gällande ordern.
Du kan ha annan leveransadress än fakturaadress som du i så fall fyller i på kunduppgifter sidan.
Om allt stämmer, klickar du på knappen:
- "Skicka order till oss"
Först när du har klickat på den knappen som du förflyttar dig till Nets Netaxept för kortbetalning eller till PayPal.
Samtidigt skickas mail till dig med bekräftelse på din order även om du har valt att betala via on-line betalning.
- On-line betalning Nets Netaxept
- OM din betalning har gått igenom, ser du det direkt på skärmen men även får mailbekräftelse från oss att betalningen är lyckad.
- OM du har misslyckats med betalningen med ett kort, kan du prova betala med ett annat kort. Om du inte kan betala via något kort, kan du på sidan som visar att din betalning har misslyckats, välja annat betalningssätt, tex bankgiro eller PayPal förskottsbetalning.
Då får du vårt bankgironummer och du använder ditt ordernummer i meddelandefältet vid betalningen.
Betala senare
Du kan också välja att betala din order via kort senare, dock inom 3 dagar. I så fall loggar du in och i orderhistoriken väljer att du vill betala för din order och då initierar du kortbetalning och går till Nets Netaxept igen.
- KVITTO
När du har genomfört ditt köp, kommer det upp en sida men en ikon som länkar till ett kvitto för din order. Du kan skriva ut detta kvitto. Kvittot är alltid tillgängligt för dig under orderhistoriken när du är inloggad.
Uppföljning efter beställningen
Direkt efter beställningen får du en mailbekräftelse oavsett om beställningen har blivit betald on-line eller inte.
- Mailbekräftelse om att ordern är registrerad
Vid on-line betalningen
Får du både en automatisk bekräftelse att betalningen är genomförd och en bekräftelse till från oss där vi har registrerat din order och bekräftar betalningen.
- Vid annan betalningstyp
Får du en bekräftelse från oss att vi har registrerat din order och väntar på din betalning.
Vänligen markera ordern betald genom att klicka på en länk som du har fått av oss så fort du har initeriat betalningen via internet eller genom att skicka en avi via posten. Det finns risk att vi annars makulerar din order om vi inte vet att du har initierat betalningen.
- Mailbekräftelse att order är betald
Så fort din betalning har kommit till oss, meddelar vi dig detta och status ändras på din order till "betald"
- Mailbekräftelse "bearbetning pågår"
Skickas ifall vi inte levererar ordern samma dag. Då får du också meddelande om när ordern är planderd att skickas från oss.
- Mailbekräftelse "levererad"
Skickas till dig så fort order har lämnat vårt lager.
Om du har beställt att få rekommenderat brev eller paket, får du även kolli id i ditt mail och på statuslänken.
- Omdöme - hjälp oss att bli bättre
Någon tid efter leveransen följer vi upp ditt köp. Vi vill gärna veta vad du tycker om produkten och om hela köpet. Vi är tacksamma att du vill skriva några rader om det - vår målsättning är att ha nöjda kunder så att det vad du tycker är viktigt för oss och räknas samt leder oss i vårt framtida arbete.
Alla gör fel ibland och det händer även hos oss. Vi försöker rätta till allt som har gått snett direkt och till din fördel.
Reklamationer och ångerrätt
Vi lyder lagen om distanshandel. Enligt Distansavtalslagen har privatpersoner rätt att ångra sitt köp inom 7 kalender dagar från mottagandet.
I det fall du vill begära ångerätt av produkt eller reklamera den av någon anledning, ta kontakt med oss omgående inom 7 kalenderdagar från mottagandet.
Återsändande av vara sker med hänvisning till Distansavtalslagen vilket ej ger kunden rätt att begära ersättning för fraktkostnader vid ångerköp. Produkten skall retureras väl emballerad och i sin originalförpackning.
Med returen skall skickas en skriftlig beskrivning med följande uppgifter:
- Ordernummer, kundnummer.
- Anledning till returen.
- Bankgiro/Postgiro/bankkonto nummer ( om du önskar pengarna tillbaka )
Dina sidor hos oss
När du loggar in, får du tillgång till en del funktioner som kan hjälpa dig med dina besök hos oss.
- Inställningar till sajten
Här väljer du inställningar som du känner dig bekväm med, som att se priser exkl eller inkl moms, valuta visning, språkval och de inställningar som du kan göra för produktvisningar. Du kan även välja vilken sida du vill se när du har loggat in.
- Sparade kundvagnar
En lista över sparade kundvagnar som du kan kopiera till kassan eller ta bort.
Du kan även spara den aktuella kundvagnen här.
- Kom-ihåg lista
innehåller alla artiklar som du har lagt där. Du kan begära att få information om prisändringen på en utvald produkt från denna lista eller lägga produkter i vagnen därifrån.
- Nya produkter sedan sist
Här får du fram de produkterna som är nya sedan du besökte butiken senast
- Din orderhistorik
Innehåller alla dina orders hos oss.
- Klicka på ordernummer för att få all information och status gällande denna order.
- Betala order.
Om din kortbetalning har misslyckats, kan du välja att betala order igen med kort eller annat betalningssätt.
- Kvitto i pdf-format
- klicka på för att öppna upp eller högerklicka och spara på din hårddisk.
- Ändra order
Så länge order inte är betald, kan du ändra det. Du klickar på ikonen och får en fråga om du vill radera denna order och skapa en ny. Svara ja så markeras order makulerad och produdkter från den kopieras till kundvagnen där du kan ändra antal, ta bort eller lägga till nya produkter.
- Kopiera till vagnen
Om du skall beställa om något så kan du bara klicka på knappen och alla produkter från denna order ligger i kundvagnen färdiga att gå till kassan med.
Vi hoppas att butikens funktioner underlättar dina besök hos oss och även din köpupplevelse.
VÄLKOMNA! Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva, ringa eller
e-posta dina frågor till oss.
Med vänlig hälsning
Kundtjänst Kvalitetsvaruhus
Kontakta oss
|